FANDOM

Nihlus Kryik – turiańskie Widmo, jeden z najbardziej odznaczonych agentów Rady Cytadeli.

Urodzony na małej placówce najemników poza terytorium Hierarchii, nauczył się ciężko walczyć o to, czego chce. Kiedy miał 16 lat, jego ojciec zmarł, a matka zmusiła go, by ten dołączył do turiańskiej armii. Przez swoje pochodzenie miał ciężkie życie; pomimo najwyższych ocen, jego przełożeni i koledzy nigdy nie mogli go w pełni zaakceptować.

Kariera Edytuj

Jako żołnierz Nihlus udowodnił, że bez wątpienia posiada zdolności najwyższego stopnia. Jego postawa jednak często wpędzała go w kłopoty. Kilkukrotnie nie słuchał rozkazów, by uczynić to co uważał za słuszne. Jak się okazywało, jego instynkt był nieomylny, przyniosło mu to rozgłos. Jednak nawet kiedy samodzielnie pokonał patrol wroga i uratował swój zespół od zasadzki, dowództwo ostro potępiło jego lekkomyślność. Prowadzona przez niego kariera wojskowa musiała się zatrzymać, zanim na dobre nie doszło do jej rozwinięcia.

Kiedy został ponownie przydzielony do innego zespołu, już po raz trzeci, poznał Sarena Arteriusa, również turianina i ponadto Widmo. Saren był pod wrażeniem młodego żołnierza i został jego mentorem. Zaprzyjaźnili się, a niespełna rok po poznaniu Sarena, Nihlus otrzymał propozycję dołączenia do Widm.

Jako tak elitarny żołnierz, Nihlus miał wolną rękę w działaniu, co bardzo mu odpowiadało. Szybko wyszedł z cienia swojego mistrza i wypracował sobie reputację jednego z najlepszych. Od tej pory wykonywał niezliczone misje dla Rady, każda następna była niebezpieczniejsza i wymagała wytężenia jego dużych zdolności.

Będący zawsze opanowany, nawet pod dużym napięciem, posiadał doskonałą umiejętność do odnajdywania słabych punktów u wroga i wykorzystywania tej wiedzy. Jego metody jednak nie były tak brutalne jak Sarena, który nie powstrzymywał się przed likwidacją każdego kto stoi mu na drodze w wypełnieniu misji. Stosunek do ludzi Nihlusa też był całkiem odmienny od Sarena. Jak sam twierdził, rasa ludzka ma ogromny potencjał.